EKO Benefity dla pracowników, czyli jak zmieniamy klimat w pracy

EKO benefity dla pracowników są coraz bardziej popularne. Firmy ścigają się w kreatywnych formach wsparcia zespołu, które jednocześnie pozwalają dbać o ekologię.

EKO Benefity dla pracowników, czyli jak zmieniamy klimat w pracy

Wszyscy słyszymy o zmianach klimatycznych, a nawet doświadczamy ich na własnej skórze. Jak myślisz, co Twoja firma może zrobić, aby przyciągnąć najlepszych ludzi i promować ekologiczne zachowania, a jednocześnie dbać o planetę? EKO benefity dla pracowników są coraz bardziej popularne. Firmy ścigają się w kreatywnych formach wsparcia zespołu, które jednocześnie pozwalają dbać o ekologię.

Dofinansowanie do transportu zbiorowego, wynagrodzenie za dojazd do pracy rowerem, eko-praktyki w biurze, wsparcie zdrowia pracowników: to praktyki, które podnoszą satysfakcję. Pomagają też firmom zasłużyć sobie na miano przyjaznych dla środowiska.

Zmiany klimatyczne to gorący temat (dosłownie!), dlatego firmy na całym świecie działają aktywnie, wprowadzając zrównoważony rozwój do swoich pakietów świadczeń pracowniczych.


W Polsce EKO benefity nie są jeszcze tak popularne... ale może czas to zmienić?

Jak Twoja firma może stać się liderem w tym zakresie? Jak przyciągnąć najlepszych pracowników, którym zależy na ekologii? Jak promować w firmie kulturę odpowiedzialności za środowisko?

Ekologiczny dojazd do pracy

Firmy wspierają różne eko-opcje dojazdu do pracy, zachęcając do redukcji emisji CO2. Dzięki zniżkom i rabatom, na przykład w systemach kafeteryjnych, pracownicy mogą wypożyczać rowery i hulajnogi elektryczne.

Mogą też zadbać o naprawę swojego sprzętu lub kupić bilety na komunikację miejską. Korzysta na tym nie tylko planeta, ale również ich zdrowie.

Voucher na komunikację miejską to świetny sposób na zachęcenie pracowników do korzystania z bardziej ekologicznych środków transportu. Pracownicy oszczędzają pieniądze, a firma buduje pozytywny wizerunek.

Coraz więcej osób wybiera auta elektryczne jako alternatywę dla samochodów spalinowych. Ciekawym pomysłem może być więc wydzielenie na parkingu dla pracowników osobnych miejsc, ze stacją do ładowania elektrycznych pojazdów. To inwestycja, która zwróci się w postaci zaangażowania pracowników.

Eko-praktyki w biurze

Czy wiesz, co może uczynić miejsce pracy bardziej eko-friendly?

Eko-praktyki w biurze mogą obejmować działania takie jak recykling, ograniczenie zużycia papieru oraz wprowadzenie energooszczędnych urządzeń. Każdy krok ma znaczenie.

Dla pracowników, którzy dają najlepszy przykład innym, możesz wprowadzić dodatkowe premie lub nagrody, np. EKOnta podarunkowe, które wykorzystają na wybrana przez siebie nagrody.

Zielony budżet pracowniczy

Niektóre firmy wprowadzają "zielone budżety" dla pracowników, oferując dofinansowanie na zakup energooszczędnych urządzeń, eko-gadżetów czy nawet zniżki na zakup organicznej żywności.

Takie benefity pozwalają pracownikom oszczędzić pieniądze. Pracodawca zyskuje tu budując wizerunek firmy, której naprawdę zależy na środowisku.

EKOnto podarunkowe

EKOnto podarunkowe to świetny sposób na wsparcie pracowników i promowanie ekologicznych rozwiązań. To alternatywa dla tradycyjnych, plastikowych kart więc nie zaśmieca środowiska.

Dodatkowo, wykorzystując np. EKOnto podarunkowe od Up Bonus, pracownicy mogą wypłacić gotówkę z bankomatu.

Dzień wolontariatu

Wolontariat jest popularny, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia pracowników. Pozwala im na zaangażowanie się w wybrane akcje, bliskie ich sercu. To nie tylko wsparcie dla społeczności, ale także budowanie ducha zespołu i zwiększanie satysfakcji z pracy.

Pracownicy mogą wybierać organizacje i projekty, które są dla nich ważne, co dodatkowo wzmacnia ich zaangażowanie.

Dzień wolontariatu to okazja do integracji zespołu i wspólnego działania na rzecz dobra wspólnego. Możesz zorganizować event lub wprowadzić dodatkowy dzień wolny od pracy.

Zniżki na drugi obieg

Kody rabatowe i zniżki są popularne. Wszyscy je lubimy. Ale można pójść o krok dalej niż rabaty na popularne sieciówki i zaoferować vouchery do sklepów, które wprowadzają rzeczy do drugiego obiegu. Zwłaszcza w czasach, kiedy secondhandy przeżywają renesans.

Promowanie zrównoważonej konsumpcji poprzez oferowanie zniżek do sklepów z używaną odzieżą czy sprzętem to okazja do ograniczenia zanieczyszczeń i zaprotestowania przeciw nieodpowiedzialnej nadprodukcji. Pracownicy mają możliwość zakupu wysokiej jakości produktów w niższych cenach, co jest korzystne zarówno dla ich portfela, jak i planety.

Wsparcie wybranych inicjatyw charytatywnych

Pracownikom zależy na różnych inicjatywach - prawa zwierząt, rozwój badań nad czystą energią, wsparcie walki z głodem. Można umożliwić im korzystanie z systemów, które pozwalają na takie wsparcie.

Rozważ wprowadzenie programu, który umożliwia pracownikom wsparcie wybranych organizacji charytatywnych poprzez regularne darowizny z pensji. To buduje poczucie wspólnoty i zaangażowania w ważne sprawy.

Zdrowe posiłki dla pracowników

Coraz więcej pracodawców dostrzega znaczenie zdrowego stylu życia swoich pracowników, dlatego wprowadzają w miejscu pracy zdrowe posiłki i przekąski.

Taki krok nie tylko sprzyja lepszemu samopoczuciu, ale również zwiększa efektywność i zaangażowanie zespołu.

Czy wiesz, czym jest karta lunchowa? To ciekawy pozapłacowy benefit dla pracowników, który umożliwia zamawianie zdrowych potraw z lokalnych restauracji czy cateringu. Dzięki temu pracownicy mają łatwy dostęp do zbilansowanych posiłków i mogą lepiej dbać o swoje zdrowie w trakcie pracy. Wybierz wirtualną kartę lunch, która jest ekologiczną alternatywą dla plastiku.To korzyść i dla pracowników, i dla środowiska.

EKO benefity pracownicze a korzyści dla biznesu

Dzięki EKO-podejściu firmy nie tylko pomagają w walce ze zmianami klimatycznymi, ale zyskują wymierne korzyści, takie jak:

  • obniżenie kosztów podatkowych,
  • przyciąganie i zatrzymywanie w firmie talentów,
  • podniesienie morale zespołu,
  • większa integracja pracowników,
  • budowanie reputacji ekologicznego pracodawcy.

Wprowadzenie zrównoważonych inicjatyw do pozapłacowych świadczeń pracowniczych staje się powoli kluczowym elementem strategii employer brandingowej.

Warto to wykorzystać!

Chcesz wprowadzić EKO benefity dla swoich pracowników?

To innowacyjne i strategiczne posunięcie, które przynosi korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom!

Mamy w Up Bonus kilka ciekawych rozwiązań, które Ci w tym pomogą. Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami, a nasi eksperci pomogą Ci opracować i wdrożyć strategie, które przyniosą korzyści Twojej firmie i pracownikom.

Data aktualizacji:  
2024-08-27