Tomasz Sitarski
Commercial and Marketing Director
,
Up Bonus
Czym są te produkty? Jakie są między nimi różnice? Jak je skutecznie wdrożyć w firmie?
Dzięki nim, firmy mogą oferować swoim pracownikom elastyczne narzędzia motywacyjne, które jednocześnie wspierają zaangażowanie i budują lojalność zespołu.
W tym artykule przyjrzymy się, czym są te produkty, jakie są między nimi różnice oraz jak je skutecznie wdrożyć w firmie.
Karty przedpłacone i vouchery (kody) rewolucjonizują system benefitów pracowniczych. To doskonały dodatek do wynagrodzenia, ale także narzędzie zwiększające zadowolenie z pracy.
Analizując temat od strony pracodawcy, karty przedpłacone pozwalają doskonale zarządzać środkami z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) oraz innymi środkami obrotowymi przeznaczonymi na wydatki dedykowane benefitom pracowniczym.
Dzięki kartom przedpłaconym i kartom podarunkowym pracownicy mogą korzystać z ulubionych usług lub produktów, opłacając je środkami przekazanymi przez pracodawcę w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Karta lunch, czyli karta, którą pracownicy zapłacą za posiłki nie może być finansowana z ZFŚS.
Karty przedpłacone i vouchery (kody) to wygodne benefity pozapłacowe. Dają pracownikom dodatkowe środki do wykorzystania, bez konieczności ingerowania w kwestie wynagrodzenia zapisane w umowie. To dodatkowe pieniądze w domowym budżecie, które podnoszą morale oraz wzmacniają lojalność.
Ten rodzaj benefitów daje pracodawcom elastyczność w docenianiu pracowników. Pozwala też na dostosowanie formy wynagrodzenia do indywidualnych potrzeb i preferencji.
Karty i vouchery możesz wykorzystać przy różnych okazjach – od świąt, przez rocznice pracy, aż po osiągnięcie kluczowych celów zawodowych.
Choć nazwy produktów często używane są zamiennie, istnieją między nimi pewne różnice.
Karty przedpłacone działają podobnie do kart debetowych, podczas gdy vouchery to kody do określonych sklepów i na usługi, czyli mają konkretne określone przeznaczenie.
Karty przedpłacone oferują większą elastyczność w użyciu: można nimi płacić online i w sklepach stacjonarnych, u różnych sprzedawców. Vouchery są dedykowane określonym produktom lub usługom.
Vouchery często oferują bardziej spersonalizowane formy wynagrodzenia, a karty przedpłacone dają większą swobodę wyboru.
Wybór odpowiedniego narzędzia zależy od celów firmy i potrzeb pracowników. Karty przedpłacone mogą być świetnym wyborem, gdy zależy nam na pełnej elastyczności, a vouchery, gdy chcemy zaoferować konkretne usługi lub produkty.
Karty przedpłacone to świetne rozwiązanie motywacyjne, zasilane określoną kwotą, którą pracownik może wydawać według własnego uznania. Działają podobnie jak karty debetowe. Są akceptowane w wielu punktach sprzedaży stacjonarnej oraz online.
Jest kilka bardzo ważnych powodów. Karty przedpłacone zapewniają:
Vouchery to kody, które można wymienić na konkretne produkty, usługi lub doświadczenia. Często wręcza się je w prezencie jako nagrodę za osiągnięcia. Są też elementem wielu programów motywacyjnych.
Vouchery możesz podarować pracownikom jako nagrodę w konkursach lub włączyć do firmowego programu lojalnościowego. Będą też miłym podarunkiem z okazji różnych świąt. Mogą mieć formę elektroniczną (pdf, sms, kod kreskowy) lub fizyczną (wydrukowany papierowy w eleganckiej kopercie)
Voucher można dostosować do indywidualnych preferencji pracowników, co sprawi, że taka forma benefitu będzie bardziej wartościowa i satysfakcjonująca. Ten typ benefitu można finansować zarówno z ZFŚS, jak i ze środków obrotowych firmy, w zależności od potrzeb firmy i okazji. Zwykle firmy przeznaczają na to środki z Funduszu ponieważ pozwala to na optymalne i maksymalne wykorzystanie zabudżetowanych w tym celu pieniędzy.
Oto kilka praktycznych wskazówek, jak w przyjazny i efektywny sposób możesz wykorzystać te narzędzia w Twojej firmie:
Wybór odpowiedniego dostawcy benefitów pracowniczych jest kluczowy. Warto zwrócić uwagę na reputację firmy i dostępność różnych form wsparcia pracowników.
Chcemy pracować z najlepszymi osobami i firmami w branży. Warto więc poświęcić trochę czasu na dokładne sprawdzenie firmy, jej klientów oraz opinii o usługach.
Dobrym wyborem będzie dostawca benefitów, który jest już sprawdzony przez zewnętrzne instytucje, na przykład Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Dzięki temu zyskasz pewność, że firmowe pieniądze są bezpiecznie ulokowane, a firma z nimi nie zniknie.
Dodatkowo, warto sprawdzić, czy dostawca benefitów oferuje wsparcie we wdrożeniu i będzie współpracować z działem IT twojej firmy. To ważne, aby systemy były zintegrowane sprawnie i szybko.
Solidny partner zadba również o bezpieczne przetwarzanie danych wrażliwych Twoich pracowników. Choć może to nie jest pierwsza myśl przy wdrażaniu benefitów pracowniczych, jest to kluczowe dla całego procesu.
Różnorodność opcji oferowanych przez dostawcę również na duże znaczenie. Jako pracodawca na pewno chcesz zapewnić swoim pracownikom szeroki wybór benefitów pracowniczych, dopasowany do ich potrzeb.
Warto zwrócić uwagę na ofertę i to, czy możesz ją elastycznie dobrać do konkretnych potrzeb twoich pracowników. Szeroka oferta u dostawcy benefitów to dodatkowy atut.
Być może początkowo chcesz wprowadzić w firmie jedynie karty przedpłacone jako świąteczny podarunek. Po kilku miesiącach sytuacja może się zmienić i postanowisz rozszerzyć wachlarz benefitów.
Myśl o przyszłości i bądź o krok przed konkurencją. Dobry partner zapewni Twojej firmie szeroką i elastyczną ofertę.
Sprawdź czy Twój partner i dostawca benefitów udostępnia:
Im więcej możliwości wyboru, tym większa szansa, że pracownik znajdzie coś dla siebie.
Taka inkluzywność zwiększa motywację i zadowolenie z pracy. Przecież nie każdy jest zapalonym sportowcem i może mieć inny pomysł na spędzenie wolnego czasu niż siłownia, prawda?
Chodzi o to, by każdy czuł się doceniony i miał dostęp do benefitów, które naprawdę go cieszą i które uzna za przydatne.
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zwróć uwagę na czas reakcji dostawcy na Twoje zapytanie o warunki współpracy. Czy odpowiada ci automatyczna, bezosobowa wiadomość wysłana po wypełnieniu formularza? A może wolisz kiedy kontaktuje się z Tobą dedykowany i zaangażowany opiekun klienta?
Wbrew pozorom, nie zawsze na takie zapytania odpowiadają prawdziwi ludzie. W dobie powszechnej automatyzacji i AI, kontakt z rzeczywistą osobą, która może udzielić wartościowej i indywidualnej porady, jest bezcenny.
Odpowiedź na pytania powinna przyjść szybko, a kontakt powinien być sprawny i regularny.
Niezależnie od wielkości twojej firmy, dobry partner powinien podejść do komunikacji z pełnym zaangażowaniem.
Karty przedpłacone i vouchery to wszechstronne i skuteczne narzędzia motywacyjne dla pracowników. Każdy może wybrać swoją ulubioną formę bonusu: zniżki do teatru, na mecze, noclegi, posiłki... możliwości są nieskończone! Każdy znajdzie coś dla siebie. Szeroka oferta, od usług wellness po -bony żywieniowe i zniżki na wydarzenia kulturalne, sprawia, że firma zyskuje w oczach pracowników.
Czy ten temat cię zainteresował? A może właśnie szukasz dostawcy benefitów pracowniczych?
Sprawdź, jakie możliwości zyskujesz dzięki współpracy z Up Bonus. Elastyczne narzędzia motywacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników, to nasza codzienność.
Napisz do naszych doradców, a skontaktujemy się z tobą, aby omówić wszystkie twoje potrzeby. Dobierzemy benefity, które będą działać w twojej firmie i pomożemy w ich wdrożeniu.
Jak możemy Ci pomóc?
Wypełnij formularz aby dowiedzieć się więcej.